Advies

Advies is lastig te verkopen, je kan het niet eten, het is niet zichtbaar en je kan het ook niet vastpakken. Toch is het vaak het begin van een project en hoor je het overal om je heen.

STRATEGISCH ADVIES

De definitie van een strategisch advies is een advies dat betrekking heeft op een kantelmoment binnen een onderneming dat leidt tot beslissingen waarvan de gevolgen moeilijk omkeerbaar zijn.
Dat betekent dat dit advies een lange termijn oplossing biedt die invloed heeft op de hele organisatie. Voor een dergelijk advies gaat een bedrijf gewoonlijk te rade bij een business consultant, die op basis van marktonderzoek en systematische analyse een rationele modelmatige strategie ontwikkelt die naar een ongeveer vastliggend eindpunt zal leiden. Maar …

Bedrijven die op zoek zijn naar een échte doorbraak vinden die niet in dit rationele denkpatroon. Het gaat hierbij vaak om organisaties die vastzitten, geen ontwikkeling meer kennen, een nieuwe weg willen inslaan, of die zijn ontstaan vanuit een fusie of samenvoeging. Zij komen voor een strategisch advies steeds meer uit bij een reclamebureau. Niet voor een campagne, maar voor het verhaal van de organisatie. Waarom?
Omdat reclamebureaus anders denken. Niet zo vreemd, want juist in de reclame vind je creatieve geesten en aangezien niet iedere bestuurder creatieve eigenschappen heeft zoals Steve Jobs, gaan ze op zoek naar zulke friskijkers en andersdenkers uit de creatieve industrie.

Strategie is het maken van duurzame keuzes om visie en missie te realiseren. Oosterveld Design wil graag hierbij haar creatieve denkkracht voor u in de strijd gooien om zo samen een advies te ontwikkelen dat passend is bij de missie, visie en doelstelling. En ja, ook voor een bijpassende creatieve campagne, mocht die nodig zijn, staan we voor u klaar.