Hoe houdt u uw website up-to-date en laat hem bovendien goed werken

Laten we eerlijk zijn. De meesten van ons zijn zo druk met het oplossen van problemen voor klanten dat we niet genoeg tijd besteden aan het focussen op onze eigen marketingproblemen. En het belangrijkste marketingprobleem voor elk bedrijf is het in topconditie houden van de eigen website.

Een sterke website moet beschikken over:

  • Overtuigende inhoud;
  • Robuuste technische constructie;
  • Goed design;
  • Mobiele vriendelijkheid;
  • Technische SEO (zoekmachineoptimalisatie)
Regelmatig onderhoud kan de positie van zoekmachines verbeteren

Er is meer moeite nodig om uw website up-to-date te houden en ervoor te zorgen dat deze effectief blijft, dan alleen het jaarlijks betalen voor uw domeinnaam en hosting. Er zijn regelmatig onderhoudstaken die moeten worden uitgevoerd, zoals ervoor zorgen dat uw thema, plug-ins en links werken.

Verder moet u ook regelmatig nieuwe inhoud aan uw site toevoegen, in de vorm van nieuws, blogs, casestudies, (foto)galleries, personeelsprofielen en reacties van klanten.

Het is geen geheim: Google houdt van sites met nieuwe inhoud. Dus als u regelmatig de inhoud ververst of aanvult, verbetert u uw plaats in zoekmachines. Vergeet daarbij niet om oude inhoud te verbeteren of te verwijderen. U wilt niet dat verouderd materiaal de ‘status’ van uw site negatief beïnvloedt.

Hieronder staan een aantal ideeën om voor nieuwe inhoud te zorgen:

Zoek naar interessante projecten.
Zodra een project is afgerond, verzamelt u informatie, afbeeldingen en reacties. Gebruik dit om een projectbeschrijving te maken, fotogalerijen te vullen, nieuwsberichten en blogs te maken en te verzenden.
Doe dit minimaal elke twee maanden, maar bij voorkeur eens per maand.

Denk bij het plannen van uw projectbeschrijving of blog na over het soort problemen waarmee uw klanten het vaakst mee worden geconfronteerd en probeer dus verhalen te vertellen over soortgelijke problemen die u hebt opgelost.
Als je geen goede teksten kunt schrijven, noteer het verhaal dan in het kort in je eigen woorden en laat een professionele tekstschrijver zijn of haar best doen. Ze zullen ook geoefend zijn trefwoorden in de tekst op te nemen die Google zullen helpen het stuk makkelijker te vinden.

Een aantal tips om voor goede nieuwe inhoud te zorgen:

Wees kritisch over uw eigen fotografische kwaliteiten. Een ‘plaatje’ met je telefoon is waarschijnlijk niet geschikt voor je website, maar is misschien wel oké voor een Facebook-bericht. Overweeg nogmaals – en zeker bij afbeeldingen voor uw site – om gebruik te maken van een professionele fotograaf.

En áls u uw eigen foto’s maakt, houd dan rekening met het formaat dat uw website nodig heeft. Is het plaatje staand, liggend of vierkant? En zorg ervoor dat uw afbeeldingen groot genoeg zijn; momenteel moet een afbeelding die nodig is om op een volledige schermbreedte te passen, tussen 1920 en 2400px breed zijn bij een resolutie van minimaal 72dpi.

Voor alles dat u gebruikt (logo’s, afbeeldingen, enz.) geldt: zorg er voor dat dit scherp is. Vaak wordt een foto die is meermaals als jpg wordt opgeslagen wazig. Bedenk dat de kwaliteit van uw woorden en afbeeldingen op de site evenveel over uw bedrijf vertelt als de producten en diensten die u levert.

Voer een jaarlijkse controle uit van de inhoud van uw site. Maak een lijst(je) van het materiaal dat niet langer relevant of up-to-date is en verbeter of verwijder het.

En voor het geval dat u een helpende hand nodig heeft om uw website weer in vorm te krijgen, neem dan vandaag nog contact met ons op.

Artikel overgenomen van de site van Wandering Stars, Auckland. https://wanderingstars.co.nz/
Exacte link https://wanderingstars.co.nz/how-to-get-an-engineering-website-performing-well/

Leave a comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.