AdVertenties, Advertorials, Banners, Posters, Persberichten & Free publicity
Stel: je hebt een appelboom. Die geeft overvloedig lekkere appels. Je plukt ze en wilt ze verkopen. Maar aan wie? Hoe laat je de mensen weten dat je heerlijke appels in de aanbieding hebt? Een vraagstuk waar de mens al sedert het begin der tijden mee geworsteld heeft.
Voor Eva was het destijds nog overzichtelijk; die had er maar ééntje die in aanmerking kwam. Maar toen er later steeds meer mensen de aarde bevolkten, werd het steeds lastiger potentiële afnemers te bereiken.
In de middeleeuwen gebruikten ze herauten om de komst van een koopman aan te kondigen, zodat de stads- of dorpsbewoners op de hoogte kwamen van een aanbieding. Slimme kooplui lieten een kunstenaar een aanplakbiljet maken. Maar dat was het dan wel. Pas na het verschijnen van muurkranten en dagbladen ontdekte de mens de kracht van adverteren.
Op deze pagina staan een aantal door ons gemaakte advertenties en een greep uit een hele serie posters die indertijd voor tentoonstellingen in het Alonissos Museum werden geproduceerd. We beperkten ons op deze pagina tot het afbeelden van advertenties en posters, aangezien advertorials, persberichten en free publicity wel een hoge nieuwswaarde maar een lage beeldkracht hebben.